De Meijenhof

Meijendel is een uitgestrekt waterrijk duin- en natuurgebied ten westen van zuidelijk Wassenaar en ten noorden van Den Haag. Het is tevens waterwingebied en wordt beheerd door waterbedrijf Dunea. Meijendel maakt onderdeel uit van Nationaal Park Hollandse Duinen.

In dit gebied staat de boerderij ‘Meijenhof’ welke eigendom is van Dunea. In deze boerderij is een aantal ruimtes beschikbaar voor de BNMO afdeling Politie. Per 1 maart van 2021 wordt er volop gebruik gemaakt van deze ruimtes voor oriënterende gesprekken, het ontvangen van deelnemers voor een ontspannende wandeling, gewoon om samen te zijn. Het is de bedoeling om vanuit Meijenhof te starten met een aantal projecten zoals een groentetuin, landschapsonderhoud, etc. In de komende maanden zullen de ruimtes worden geschilderd, wordt het keukentje geplaatst en wordt het geheel ingericht. Het zal duidelijk zijn dat de afdeling meer dan blij is met het aanbod van Dunea om gebruik te mogen van van de Meijenhof.